احياي باغ فرهنگي دولتخانه‌ صفوي قزوين
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
احياي باغ فرهنگي دولتخانه‌ صفوي قزوين
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
مديركل جديد ميراث فرهنگي و گردشگري استان قزوين گفت: آزادسازي و احياي باغ فرهنگي دولتخانه‌ صفوي از اولويت‌هاي امسال اين اداره است.

اسدالله بيرانوند در گفت‌وگو با ايسنا، بيان كرد: بافت تاريخي قزوين از جمله بافت‌هايي است كه كم‌تر در آن تغيير ايجاد شده است.

بر اين اساس، دولتخانه صفوي از مجموعه‌هايي است كه بخش‌هايي از آن تملك شده و آزاد‌سازي بخش‌هاي باقي‌مانده در برنامه است.

وي افزود: تلاش مي‌كنيم با همكاري دستگاه‌هاي ديگر، بويژه استانداري، امسال آزاد‌سازي اين مجموعه را به‌عنوان يكي از اولويت‌ها قرار دهيم تا احياي آن نيز به‌طور همزمان انجام شود. علاوه بر اين، بناهاي مذهبي، بخصوص امامزاده‌ها و مساجد به‌عنوان موضوع‌هاي مهم ديگر در بافت تاريخي قزوين هستند و تلاش مي‌كنيم، رعايت اصول حفظ بافت تاريخي قزوين را به‌عنوان يك موضوع مهم پيگيري كنيم.

بيرانوند با اشاره به اين‌كه اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري قزوين محوريتي در احيا و توسعه‌ شهر قزوين دارد، افزود: احياي مجموعه‌ سعد‌السلطنه به ‌عنوان بزرگ‌ترين كاروانسراي شهري ايران و شايد خاورميانه در برنامه‌هاي اين استان است.

در ابتداي امسال مديركل پيشين ميراث فرهنگي و گردشگري استان قزوين از آغاز عمليات مرمت و بازسازي راسته‌ قيصريه در مجموعه‌ سعد‌السلطنه خبر داد. همچنين طبق برآورد‌ها، گفته شد اين اقدام در يك برنامه‌ زماني ‌18 ماهه با اعتباري حدود 2.5ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: